پسته داریس
خانه / پسته / بزرگترین تولید کننده پسته در ایران

بزرگترین تولید کننده پسته در ایران

تولید کننده پسته طی سال های اخیر به دلیل استقبال زیاد مردم دنیا افزایش پیدا کرده است. بیشتر شرکت های تولیدی در ایران انواع این نمونه را با درجه کیفی متنوع به صورت فله ای یا در بسته بندی های مختلف به بازار فروش ارسال می کنند. بزرگ ترین تولید کنندگان این محصولات در شهر های جنوبی کشورمان واقع شده اند. آیا می دانید صادرات پسته  به چه کشور هایی از جهان صورت می گیرد؟ خرید انواع این نمونه در اندازه های مختلف به چه صورتی در بازار خرید و فروش انجام
می شود؟ پسته های تازه و پسته خشک خام چه فوایدی برای بدن انسان دارند؟ برندهای معروف تولید کننده این محصول ها در کشور ما چه
کسانی هستند؟

بزرگترین تولید کننده پسته در ایران

لیست قیمت روز پسته در ایران

لیست قیمت روز پسته در ایران قیمت پسته بسته به نوع، درجه کیفی آن، برند تولید کننده، میزان عرضه و تقاضا، ریز یا درشت بودن آن
میزان واردات و صادرات و بسیاری از عوامل مهم دیگری که بر روی قیمت گذاری آن
ها موثر هستند، متفاوت می باشد. در برخی از شهر های کشور نرخ انواع این محصولات بسیار ارزان تر از سایر مناطق است. زیرا در این مکان ها این اجناس به وفور یافت می شوند.

برای آگاهی از لیست قیمت روز این نمونه ها در ایران می توان به سایت های معتبر در فضای مجازی مراجعه کرد و از تمامی این نرخ ها به همراه ویژگی هایی که دارند مطلع شد. در سال های اخیر با توجه به افزایش خرید و فروش این محصولات قیمت آن ها در بازار داخلی متفاوت می باشد.

کشور های تولید کننده پسته

کشور های تولید کننده پستهپسته ایران یکی از بهترین پسته جهان به شمار می آید که نمونه بارز آن پسته اکبری انس ۲۰ است. پس از کشورمان در رنکینگ جهانی تولید این محصول در رتبه اول قرار دارد کشور هایی مانند: آمریکا، ترکیه، چین، سوریه و سایر کشور های دنیا در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. با این تفاسیر به دلیل این که محصول های تولید شده در کشورمان دارای کیفیت بالاتری بوده و از طعم بی نظیری برخوردار می باشند در تمامی دنیا شناخته شده هستند.

برخی از کشور های تولید کننده این نمونه نیز ترجیح می دهند نمونه های ایرانی را به صورت تازه و فرآوری شده وارد کنند. با توجه به تقاضای زیاد مردم از این مواد غذایی با ارزش و مغذی تولیدات در این زمینه در جهان افزایش پیدا کرده است. در کشورمان چند سالی است که به دلیل رونق گرفتن بازار خرید و فروش این میوه تولیدات آن زیاد تر از سابق شده است.

خواص و فواید استفاده از پسته تازه

خواص و فواید استفاده از پسته تازه پسته تازه یکی از خوراکی هایی است که اواخر فصل تابستان وارد بازار می گردد. این نمونه به دلیل این که خوش طعم بوده و فواید آن از خواص پسته بوداده بیشتر است مورد استقبال همه قرار گرفته است. از مهم ترین خواص پسته تازه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به دلیل ویتامین های زیادی که دارد موجب شادابی پوست شده و می توان به عنوان ماسک صورت از آن استفاده کرد.
  • منبع غنی از پروتئین و انرژی برای کودکان و زنان باردار می باشد و کمک به رشد جنین می کند.
  • مقدار فیبر بالای آن موجب کاهش وزن و لاغری خواهد شد.
  • باعث درمان بیماری های قلبی و عروقی می گردد.
  • موجب کاهش درد معده شده و هضم غذا را در بدن آسان می کند.
  • کم خونی، یبوست و اسهال را درمان خواهد کرد.

انواع پسته صادراتی در بازار های جهانی

انواع پسته صادراتی در بازار های جهانیپسته صادراتی یکی از مرغوب ترین محصولاتی است که در بازار های جهانی به فروش می شرد. پسته های ایرانی یکی از انواع این نمونه های صادراتی هشتند که بیشتر باغدار های ایرانی آن ها را با کیفیت بالا تولید کرده و با قیمتی مناسب به سراسر دنیا صادر می کنند.

با توجه به این که خرید این محصولات در خارج از ایران به صورت فله و بسته بندی شده زیاد شده است صادرات آن هم از کشور افزایش پیدا کرده است. این امر باعث شده است تا تولید ملی در این زمینه رونق بیشتری بگیرد.

مطلب پیشنهادی

مرکز صادرات ویژه بهترین انواع پسته ایران

مغزیجات از جمله مواد پروتئینی مهم در زندگی ما انسان ها هستند که با وجود ویتامین ها و مواد معدنی فراوان در آن ها بسیاری از کمبود های بدن جبران می شود. این محصولا

دیدگاهتان را بنویسید