پسته داریس
خانه / پسته اکبری / قیمت پسته اکبری در بازار اصفهان

قیمت پسته اکبری در بازار اصفهان

پسته  در بازار به چه صورتی فروخته می شود تا مردم به راحتی بتوانند به انواع آن از جمله پسته اکبری دسترسی داشته باشند؟ قیمت پسته اکبری در بازار اصفهان در چه وضعی می باشد؟ و مردم برای خریدن پسته به چه نکات و ویژگی هایی در محصول دقت می کنند؟ برای آنکه مردم به راحتی بتوانند پسته مورد نیاز خود را تهیه کنند چندین نمایندگی فروش پسته در این شهر وجود دارد که در این عرصه فعالیت می کنند. نرخ پسته اکبری در بازار های اصفهان به نسبت برخی از شهر های دیگر که با مناطق پرورش دهنده پسته فاصله زیادی دارند، مناسب تر است. اما می توان هزینه پرداختی برای تهیه یک کیلو پسته اکبری را کاهش داد تا با قیمت بهتری بتوان این رقم و همچنین سایر ارقام تولید شده در ایران را خریداری کرد. این امر در صورتی میسر می شود که بتوان واسطه بین معامله پسته را کم کرد. این روش توسط مراکزی خاص صورت می گیرد که با ارائه امکانات ویژه برای فروش انواع پسته، به عرضه این محصول در سطح شهر اصفهان پرداخت.

قیمت پسته اکبری در بازار اصفهان

فروشگاه مجازی پسته اکبری

در فروشگاه مجازی پسته اکبری می توان با دقت و اطمینان خاطر محصول خود را انتخاب نمود که این مسئله به دلیل وجود اطلاعات جامع و کاملی همچون موارد زیر اتفاق می افتد:

• افزایش اطلاعات بازدید کننده نسبت به انواع پسته
• معرفی محصولات مختلف تولید شده از پسته
• عرضه پسته های صادراتی و غیر صادراتی
• فروش پسته با قیمت مناسب به مشتری

قیمت پسته اکبری ممکن است در بازار های موجود فروش دارای وضعیت ثابت و پایدار نباشد  اما با بازدید و خرید از سایت اینترنتی خریدار و مشتری واقعی با  قیمت تا حد امکان ثابت و یکپارچه ای روبه رو خواهد شد و رضایت بازدید کنندگان و خریداران را در پی خواهد داشت.

سایت معتبر عرضه پسته اکبری این امکان را در اختیار طرفداران این محصول درجه یک قرار می دهد تا خریدی با قیمتی مناسب و بدون واسطه داشته باشند.

خصوصیات انواع پسته اکبری

خصوصیات انواع پسته اکبریپسته از جمله آجیل های خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد. پسته اکبری از بهترین نوع پسته است .مشخصات پسته اکبری:

  • پسته اکبری دارای مغز کشیده و بادامی شکل می باشد و بهترین نوع آن از دوطرف چاک و به اصطلاح خندان می باشد.
  • یکی دیگر از خصوصیات پسته اکبری انس آن می باشد که بین 18 تا 28 است. 

تولید این نوع پسته درجه یک  در کشور ایران است و در مناطقی از جمله  فیض آباد خراسان، رفسنجان، انار و سیرجان کشت و برداشت خوبی می شود.

انواع پسته اکبری از نظر کیفیت داری درجه بندی است که علاوه بر درجه یک که تولید و کشت آن مختص ایران است، درجه دو آن نیز در ایران تولید و از نوع خندان می باشد.

لازم به ذکر است که درجه سه آن پسته اکبری در بسته است که به روش مکانیکی خندان می شود و قیمت پایین تری دارد و کشورهای عراق و روسیه عمده مشتریان این نوع پسته اکبری هستند.

تولید کنندگان برتر پسته اکبری در کشور

تولید کنندگان برتر پسته اکبری در کشورایران اولین تولید کننده عمده پسته اکبری در جهان است. تولیدکنندگان برتر پسته اکبری در کشور استان های: کرمان، اصفهان، قم، سیستان وبلوچستان، سمنان، خراسان، مرکزی می باشند که به عنوان استان های پسته خیز شناخته می شوند.

با توجه به اینکه  که این محصول به عنوان کشت جایگزین محصولات آب بر در مناطق خشکی چون اصفهان می باشد.  لذا صادرات پسته اکبری در اصفهان به صورت مستقیم از اصفهان صورت نمی گیرد بلکه اول به تهران یا کرمان فرستاده می شود و بعد از آنجا صادر می شود .

با توجه به ارز آوری، این محصول به عنوان یک محصول استراتژیک غیر نفتی و با قابلیت کشت آن در شهرستان های این استان در سال های اخیر تحقیقات زیادی در این مورد انجام شده است. 

عمده فروشی پسته اکبری

عمده فروشی پسته اکبریهمانطور که اشاره کردیم بهترین نوع پسته به دلیل اقلیم و شرایط مناسب کشت در رفسنجان تولید می شود ولی عمده فروشی پسته اکبری بیشتر در اصفهان صورت می گیرد.

مشتریان پسته اکبری اصفهان برای خرید این محصول در شهر خود، چگونه می توانند اقدام نمایند؟ در سال های اخیر امکان خرید و فروش پسته اکبری به طور عمده و  بصورت اینترنتی ایجاد شده است  که مشتریان می توانند با انتخاب کیفیت و قیمتی مناسب تر، خرید خود را انجام دهند.

چرا عمده فروشی پسته اکبری در اصفهان است؟ به علت اینکه اصفهان در مرکزیت استان های تولید کننده پسته قرار دارد عمده فروش پسته در اصفهان انجام می شود و به همین دلیل قیمت پسته اکبری در اصفهان نسبت به استان های دیگر ارزان تر است.

علاوه بر آن در شهر اصفهان از پسته برای تولید گز استفاده می شود و اصفهان به عنوان شهر گز ایران شناخته می شود. 

خرید پسته اکبری

خرید پسته اکبریخرید پسته اکبری در سراسر ایران به صورت اینترنتی و یا حضوری است. قیمت تا رسیدن به دست مشتری چند برابر می شود که این به علت وجود واسطه ها است . اما اگر خرید را به صورت اینترنتی انجام دهیم تا حدودی توانسته ایم واسطه ها را حذف کنیم .

با جست و جو در سایت های معتبر در شهر اصفهان می توان پسته اکبری ارزان و اعلا پیدا کرد.بهترین زمان خرید پسته اکبری بصورت تازه 31 شهریور می باشد که زمان برداشت میوه است .

پسته اکبری درجه یک همان پسته اکبری خندان است که کارخانه های بسته بندی آجیل و خشکبار به صورت عمده خریداری و با مزه دار کردن و بسته بندی در اختیار عموم قرار می دهند .

ارقام پسته موجود در بازار

ارقام پسته موجود در بازاربیش از ۷۰ نوع پسته در ایران کشت و برداشت می شود که  چند رقم با ارزش تجارت بالاتر آن بیشتر مورد توجه می باشد. به مهم ترین ارقام
پسته موجود در ایران در زیر اشاره می نماییم:

  • پسته اکبری: دارای رشد رویشی زیاد و ایجاد محصول بالایی است . از ویژگی
    های دیگر این نوع پسته می توان به یکنواختی در رسیدن محصول اشاره کرد.معمولا از هر ۱۰۰ گرم خشک حدود ۵۵-۵۴ گرم مغز خالص به دست می آید. این نوع پسته اکبری مخصوص کشت در مناطقی با تابستان های گرم و داغ  و با شدت آفتابی است.
  • پسته کله قوچی: این نوع پسته دارای  تعداد پسته در  ۲۵-۲۴ عدد
    است و از ۱۰۰ گرم خشک آن  حدودا ۵۵ گرم مغز به دست می آید.
  • پسته احمد آقایی: از ارقام متوسط گل و دیر رس پسته می باشد. معمولا از هر ۱۰۰ گرم خشک میوه آن در حدود
    ۵۷-۵۶ به دست می آید.
  • پسته اوحدی: یکی از مهم ترین ارقام پسته می باشد به طوری که بیشترین  کشت باغ
    های کرمان مربوط به این نوع پسته می باشد تعداد در هر اونس ۲۹-۲۸ عدد می باشد و ، در حدود ۵۷–۵۶ مغز حاصل می شود.
  • پسته فندقی ریز: هر انس آن حاوی ۲۷  می باشد. از هر ۱۰۰ گرم آن ۵۴-۵۲
    گرم مغز حاصل می شود.
  • پسته ایتالیایی: جز زودگل ترین و زود رس ترین ارقام پسته است. تعداد خشک میوه در هر اونس در حدود ۲۹-۲۷ عدد می باشد. ۱۰۰ گرم در حدود ۵۵-۵۴ گرم مغز حاصل می شود.
  • پسته بادامی ریز ترند
  • پسته ممتاز : حاوی ۲۴-۲۳ عدد است که از آن حدود ۵۸-۵۷ گرم پسته حاصل می شود.
  • پسته راور : حاوی 24-25  است که از آن ۵۶-۵۵ گرم پسته حاصل می
    شود.
  • پسته فندقی غفوری : این رقم، از ارقام متوسط گل و دیر رس است . در هر انس آن
    در حدود ۳۳-۳۲ عدد است ، در حدود ۵۶-۵۵ میوه به دست می آید.
  • پسته موسی آبادی : این رقم، از ارقام متوسط گل و زودرس محسوب می شود  تعداد در هر انس آن در حدود ۲۷ -۲۶ عدد است .
  • پسته ی خنجری دامغانی : شکل میوه در این رقم بادامی
    بوده و ۲۴-۲۳ عدد است که در حدود ۵۵-۵۶ گرم میوه  به دست می آید. میزان ناخندانی و پوکی در این
    رقم، به ترتیب ۲۹-۲۸ و ۷-۶ درصد است.
  •  پسته شاه پسند

بازار بزرگ خرید و فروش اقلام مختلف پسته در کشور

بازار بزرگ خرید و فروش اقلام مختلف پسته در کشور مهم ترین اقلام پسته ایران و حتی جهان تنها شامل 4 نوع پسته می شود: پسته فندقی، پسته احمد آقایی، پسته
کله قوچی و پسته اکبری ، که در بازار بزرگ خرید و فروش اقلام مختلف پسته در کشور می توان براحتی آنها را تهیه کرد.

با توجه به اینکه ایران یکی از بهترین کشورها برای رشد انواع پسته است و حدودا با چند عدد کم
و زیاد می توان تعداد گونه های پسته مشخص شده در ایران را 90 گونه دانست و 
از این 90 گونه پسته تنها تعدادی از آنها به صورت تجاری و گسترده کشت می
شوند که دلیل آن مرغوبیت و کیفیت این نوع پسته و ارزش تجاری و اقتصادی این نوع پسته است. 

در هر کدام از شهرهای تولید کننده پسته علاوه بر وجود بازارهای محلی برای خرید و فروش پسته تازه و خشک سایت های اینترنتی برای عرضه و خرید نیز وجود دارد که به خرید و فروش پسته می پردازند.

اُنس انواع پسته اکبری

اُنس انواع پسته اکبریانس پسته یک معیار است برای سنجش درشتی و بزرگی و کوچکی پسته که از زمان های قدیم به این صورت مرسوم بوده است .هرچه پسته درشت تر و سنگین تر باشد اُنس کمتر است هر چه پسته ریز تر باشد اُنس بیشتر است.

انس پسته اکبری از 20تا 22 شروع می شود که اُنس های پایین تر آن دست چین می باشد.  پسته اکبری دست چین با اُنس 22 که در چفت و ریز آن جدا می شود و قیمت تقریبا 15 درصد بالاتری دارد. پسته اکبری تو چین با اُنس های متفاوتی بوده که قیمت های متفاوتی نیز دارد.

پسته اکبری یکی از درجه یک ترین نوع پسته در بین انواع متفاوت آن می باشد.  دارای طعم و همچنین ظاهری بسیار زیبا و مناسب است و در پذیرایی ها و مهمانی ها مناسب ترین نوع پسته است و همچنین بسیار خوش خوراک و لذیذ می باشد.

انس 24:سورت شده، بدون دهن بسته ،15 درصد دهن چفت ، 70 درصد توچین؛ انس 22 :کاملا یکدست و کشیده ؛ انس 20: کاملا سورت شده، بدون دهن بست؛انس 18 دست چین شده

سفارش پسته اکبری اعلا

سفارش پسته اکبری اعلابرای سفارش پسته اکبری اعلا به طور عمده و فله می توان به سایت های اینترنتی و عمده فروشی های معتبر پسته در شهرهای تولید کننده مراجعه کرد. در این مکان ها پسته با بهترین کیفیت و با مطمئن ترین روش ممکن در اختیار مشتریان و مصرف کنندگان این محصول قرار می گیرد و می توان از مزیت ها و خاصیت های فراوان این نوع پسته بهره مند شد.

علاوه بر آن به دلیل کشت این نوع پسته به طور بومی در کشور ما دارای کیفیت بسیار بالایی می باشد. همچنین با قیمت مناسبی می توان سفارش داد و از این پسته اکبری اعلا و درجه یک بهره مند شد .

پسته سالم عرضه شده در فروشگاههای اینترنتی دارای شخصاتی است که هنگام سفارش باید به آنها توجه کرد ازجمله این مشخصات عاری از هر گونه بو، مزه غیر طبیعی، کهنگی و تلخی باشد. پوک نباشد ، رنگ نامناسب نداشته باشد ، بد شکل و نا خندان نباشد ،مخلوط رقم و اندازه نداشته باشد.توجه به آب خندانی و مکانیکی بودن پسته نیز مهم است.

خریدار عمده پسته اکبری

خریدار عمده پسته اکبریخریدار پسته اکبری بصورت عمده تمام خشکبار فروشان سراسر ایران هستند.که می توانند خرید اینترنتی عمده پسته اکبری را نیز داشته باشند و با خرید عمده از این محصول از قیمت مناسب آن که مقرون به صرفه است بهره مند شوند.

معمولا برای خرید پسته به صورت عمده و اینترنتی از سایت ها خریداران لیست قیمت پسته اکبری و سایر انواع پسته را در سایت مشاهده می کنند و پسته ای را
که برای آنها به صرفه است خریداری می کنند  و در بازار ها و دیگر مراکز فروش به طور گسترده پخش نمایند.

قیمت پسته اکبری به دو عامل برمی گردد اولین عامل انس و زیبایی پسته است و دومین عامل
معمولا در پسته های لوکس است اینکه چه مقدار پسته اکبری توچین در پسته ها
است.

نوع دیگری از خرید عمده پسته اکبری به این صورت است که خریدار سر زمین رفته و محصول یک یا چند باغ را به صورت عمده میخرد و در بازار بین خرده فروشان یا مردم توزیع می کند.

صادرات پسته اکبری درجه یک

صادرات پسته اکبری درجه یکبیشترین مقدار صادرات پسته اکبری درجه به کشور هایی نظیر هند و پاکستان و کشورهای عربی است.برای صادرات این نوع پسته ی مرغوب می توانید از مشاوره ی رایگان مشاوران و تیم فروش استفاده کنید.

باید دانست که پسته اکبری از نوع دیر رس است و نسبت به دیگر پسته ها بیشتر بر روی درخت باقی می ماند تا زمان رسیدن و برداشت برسد و در آخرین روزهای فصل برداشت بیشترین آفت آفلاتکسین جذب این نوع پسته می‌شود .

پس این نوع پسته به‌ سختی قادر به اخذ گواهی‌ های استاندارد معتبر اتحادیه اروپا می‌ باشد
زیرا مهم‌ترین مسئله برای کشورهای اتحادیه اروپا استاندارد های بهداشتی
می‌ باشد و سخت‌ترین آن گواهی آفلاتکسین است
            . 

ذکر مواردی هم چون: نوع پسته ، استاندارد مورد نظر براساس بازار هدف (استاندارد آفلاتوکسینو…) ، میزان دهن بست، سایز، میزان طبیعی خندان و آب خندان الزامی است.

فواید پسته برای سلامتی

فواید پسته برای سلامتی

 پسته دارای مواد مغذی فراوانی است که دارای فواید بسیاری برای همه ی افراد می باشد. از مهمترین فواید پسته برای سلامتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- پسته در مقایسه با دیگر آجیل ها، مقدار کمی کالری دارد. بدون کلسترول می باشد و دارای مقدار کمی چربی اشباع می باشد.

2- پسته یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی می باشد.

3- یکی از خواص پسته مقدار زیاد فیبر موجود در آن می باشد.

4-
پسته در بین گروه آجیل ها، یکی از بهترین منابع پتاسیم می باشد. پتاسیم موجود در پسته، به تعادل مایعات بدن کمک می
کند، ضربان قلب را تنظیم می کند و برای کاهش فشار خون نیز بسیار مفید می
باشد
.

5- پسته دارای فسفر می باشد و به ساخت استخوان ها و دندان ها کمک می کند، برای تقویت عضلات بدن مفید می باشد.

6-
پسته، مقداری منیزیم نیز دارد که منیزیم یکی از مهم ترین عناصر معدنی برای
تبدیل غذا به انرژی می باشد، ضربان قلب را تنظیم می کند واز گرفتگی عضلات
جلوگیری می کند
.

7- آهن موود در پسته، برای سرگیجه، خستگی، رنگ پریدگی و کم خونی مفید است.

8- پسته دارای ویتامین های B6، B1و E می باشد. ویتامین B6 کمک به سوخت و ساز پروتئین می کند و در جذب مواد غذایی نیز نقش دارد.

9- در بین آجیل ها، پسته دارای بیشترین آنتی اکسیدان می باشد.

راهنمای خرید پسته اکبری

راهنمای خرید پسته اکبری

جهت راهنمای خرید پسته اکبری بهتر است که با خصوصیات ظاهری این نوع پسته آشنا شوید. در این صورت می توانید پسته باکیفیت تهیه کنید. پسته اکبری دارای مغز بزرگ و کشیده (به شکل بادامی کشیده) می‌باشد به همین علت در بازارهای جهانی به آن پسته فوق العاده بلند گفته می شود. بهترین نوع آن از دو طرف چاک و با انس پایین است.

نوک پوست سبز متوسط است و رنگ پوست سبز در هنگام رسیدن میوه قرمز است. موقعیت شکاف خوردن پوست استخوانی در قسمت شکمی و پشتی مساوی است و شکل پسته
مستطیلی کشیده است. رنگ رویی مغز بنفش قهوه‌ای و رنگ پوست استخوانی کرم
تیره است؛ و رنگ رویی مغز بنفش قهوه‌ای و رنگ زمینه مغز زرد روشن و رسیدگی
میوه از نوک شروع می‌شود. طول پسته خشک 12.22 میلی‌متر (زیاد)، عرض پسته خشک 61.12 میلی‌متر (زیاد) است
.

چنانچه مایل به خرید و فروش پسته اکبری هستید با مشاوران  حرفه ای در این زمینه در تماس باشید.‌ 

مطلب پیشنهادی

خرید و فروش پسته اکبری درجه یک در تهران

پسته اکبری از پسته های بسیار پرطرفدار و مرغوبی است که محصول شهر رفسنجان و دامغان بوده و به نام دیگری مانند پسته عبداللهی نیز شناخته شده است. این محصول موفق به ک

دیدگاهتان را بنویسید