پسته داریس
خانه / دسته‌بندی نشده / قیمت پسته اکبری درجه یک

قیمت پسته اکبری درجه یک

پسته اکبری درجه یک جزء محصولاتی است که با اینکه قیمت به نسبت بالایی دارد، اما در شهر های مهم کشور تقاضای زیادی را برای خود ایجاد کرده است.
در مقایسه قیمت ارقام پسته درجه یک به تفکیک قیمت پسته اکبری از همه رنج بالاتری دارد و پسته فندقی از همه پایین تر و با اینکه پسته اکبری درجه یک این قیمت را دارد، اما از طرف شهر های بزرگ مانند تهران و تبریز تقاضای بالایی را توانسته برای خود ایجاد کند و در امر صادرات هم برای کشور های نظیر امارات و قطر فرستاده می شود.
خصوصیات پسته اکبری درجه یک
پسته درجه یک یعنی نمونه ای که کمترین نقص را داشته باشد که در این صورت بهتر است که پسته دستچین شده و نمونه های نامرغوب از آن جدا شود.
فروش پسته اکبری درجه یک باید خصوصیات و مشخصاتی مانند صفر بودن درصد دهان بست و پسته های ریز و همچنین حداکثر خطا برای نمونه های یک طرف چاک بیش از 8 درصد در یک انس نباشد.

قیمت پسته اکبری اعلا

همان طور که میدانید محصول پسته دارای چهار نوع اصلی می باشد،

  •  پسته فندقی
  • پسته احمد آقایی
  • پسته کله قوچی
  • پسته اکبری

پسته اکبری را می توان به عنوان پسته لوکس به شمار برد و دارای شکل و ظاهری متفاوت نسبت به بقیه انواع پسته است.

این پسته دارای اندازه ایی کشیده و پوسته تیره تر نسبت به پسته احمد آقایی است و بازه انسی این پسته بین 20 تا 28 می باشد که در قیمت آن تاثیری بسیار دارد.

این نوع پسته در همه جای ایران یافت می شود، عمده این نوع که می توان گفت بالغ بر 80 درصد کشت این محصول را شهر انار که یکی از توابع شهرستان رفسنجان واقع در استان کرمان است بر عهده دارد و برای اولین بار هم در آنجا کاشته شد.

پسته اکبری به دلیل اندازه و شکل ظاهری عالی خود به عنوان پسته صادراتی شناخته می شود و عمده صادرات این نوع پسته به جا هایی  از قبیل دبی، عمان، کویت، امارات و بقیه کشور های حاشیه خلیج فارس می باشد.

قیمت پسته اکبری از سال 97 که به انواع یکی از سال های صعود قیمت پسته می باشد تغییر چشم گیری نکرده و همچنان از قیمت نسبتا بالا برخوردار است.

قیمت پسته اکبری اعلا

قیمت پسته 97

سال 97 را می توان به عنوان یکی از سال هایی نامید که قیمت پسته در بازار جهشی عجب و نجومی داشته و همین امر اشخاصی همچون خریداران و فروشندگان را دچار شوک کرده بود.

دلایل متعددی را می توان نام برد که چرا در سال 97 قیمت پسته این چنین روند صعودی داشته یکی از این دلایل را می توان بازار عرضه و تقاضا نام برد.

دلیل کم بود پسته در بازار که خود عوامل متعددی همچون کمبود بارش باران در این مناطق و هم چنین گرما و سرما زدگی باعث افت حجم محصول در بازار شد.

از دیگر دلایل، تغییر ناگهانی نرخ ارز ( دلار ) بود که از مهم ترین علت تغییر قیمت پسته در سال 97 بشمار می رفت، این تغییر نرخ باعث ایجاد شوک در بازار و تغییر بازار عرضه و تقاضا شد.

قیمت پسته در سال 97 با این که با فراز و نشیب های زیادی رو به رو بود و با مشکلات زیادی دست و پنچه نرم می کرد ولی باز هم توانست با بازار های صادراتی رقابت بسیاری کند.

قیمت پسته 97

قیمت پسته فندقی امروز

پسته فندقی را می توان به عنوان پایین ترین رده نسبت به سایر انواع پسته همچون احمد آقایی، کله قوچی و اکبری دانست زیرا از شکل و ظاهر کوچک تری نسبت به بقیه انواع آن برخوردار است.

این پسته به دلیل ارزان تر بودن نسبت به بقیه انواع پسته، بازار خوبی به کشور های نظیره روسیه، چین، ترکیه و اتحادیه اروپا ( به شرط اینکه افراتوکسین آن مجاز باشد ) دارد و همواره از صادرات خوبی در این بازار ها دارد.

قیمت روز پسته فندقی به چند سری عوامل بستگی دارد که اعم هست از:

  • عرضه و تقاضا
  • نرخ ارز ( دلار )

هرچه عرضه و تقاضا با هم همخوانی داشته باشند قیمت محصول در بازار با روند ثابت در پیش خواهد بود.

نرخ ارز هم همچنین از این قائده مستثنا نیست چه بسا مهم تر هم می باشد چون نواسان نرخ ارز ( دلار )در بازار باعث تغییر شدید قیمت می شود و تاثیر زیادی بر روی آن خواهد داشت.

قیمت پسته فندقی امروز

قیمت پسته 98

همانطور که در بالا گفته شد بازار پسته در سال 97 با تغییرات چشم گیری رو به رو بود و بسیاری از بازار های داخلی و خارجی را دچار شوک کرد و همین شوک باعث شد که خریداران پسته از خرید کردن در سال های بعد هم کمی نگران شوند.

اما در سال 98 به دلیل بارش نسبتا خوب باران و تلاش کشاورزان ایرانی برای هم خوان کردن بازار عرضه با تقاضا نسبت به سال 97 با بازار خیلی بهتری رو به رو خواهیم بود.

به همین دلیل در سال 98 با همخوانی بازار عرضه و تقاضا و همچنین ثابت ماندن نرخ ارز ( دلار )با بازار خوبی در این سال رو به رو خواهیم بود.

و همچین امیدواریم که همین روند نزولی قیمت در سال های بعد هم ادامه داشته باشد تا به یک قیمت مناسب برای خریداران و هم فروشندگان برسیم.

قیمت پسته 98 

قیمت پسته کال

در طول رشد پسته بر روی درخت کشاورز بر اساس آنالیز بازار و در نظر گرفتن نیاز های آن تصمیم می گیرد که محصول درخت خود رو را زود تر از زمان مقرر شده شد پسته برداشت کند و به فکر تولید و عرضه مغز کال در بازار می افتد لذا به همین دلیل برداشت را زود تر شروع می کند.

روند تولید پسته کال به مغز بسیار دشوار تر از روند تبدیل پسته رسیده به مغز می باشد و به دلیل همین دشوار در قیمت مغز پسته کال نیز تاثیر زیادی خواهد داشت.

پسته کال از مغزی خوش طعم و سبز برخوردار است و همین امر باعث شده که این مغز مشتریان زیادی را به خود جذب نماید و همواره در صنعت تزئینی و خوراکی استفاده های فراوانی در آن می شود.

قیمت پسته کال

قیمت روز پسته 98

همانطور که در بالا ذکر شد به دلیل همخوانی بازار عرضه و تقاضا و ثابت ماندن نسبی نرخ ارز ( دلار ) پس  از بازار خوبی در سال 98 نسبت به سال 97 برخوردار خوهیم بود و قیمت آن هم روندی نزولی را در پیش دارد و همین امر باعث شده که بسیاری از فروشندگان و خریداران این محصول نسبت به این سال امیدواری بسیاری دارند.

بهترین زمان برای کسب اطلاعات از اخرین تغییرات قیمتی پسته در بازار، هر هفته یکشنبه ساعت 11 صبح می باشد و بهترین راه برای اطلاع از اخرین تغییر قیمت ها تماس گرفتن با شرکت های تولیدی بازرگانی می باشد که در حوضه پسته فعالیت می کنند.

قیمت روز پسته 98 

مطلب پیشنهادی

قیمت خرید پسته اکبری 96

هر سال پسته با توجه به چه معیار هایی تعیین قیمت می شود؟ برای خرید …

دیدگاهتان را بنویسید