پسته داریس
خانه / پسته اکبری درجه یک / خریدار مغز پسته اکبری درجه یک

خریدار مغز پسته اکبری درجه یک

پسته اکبری یکی از انواع پسته های پر طرفدار و درجه یک در ایران است مبدا این پسته های درشت و مرغوب انار سیر جان، فیض آباد خراسان و رفسنجان می باشد. پسته اکبری درجه یک معمولا با انس های ١٨ تا ٢٨ دانه یافت می شود. مغز پسته ی آن قرمز با دور های کرم و سبز و به عبارت ساده تر لپ گلی است. 

مغز پسته اکبری بسیار مرغوب تر و محبوب تر از پسته های کله قوچی و فندقی می باشد. حتما تا به حال شما هم به خرید مغز پسته اکبری درجه یک علاقه مند شده اید اما لازم به ذکر است که خریدار مغز پسته در این خرید باید به موارد زیادی توجه داشته باشد تا مغز پسته ای با کیفیت و مرغوب تهیه کند. 

خریدار مغز پسته اکبری درجه یک

مغز پسته اکبری قیمت مناسب

قیمت مغز پسته اکبری به درجه کیفیت آن بستگی دارد برای آشنایی بهتر کیفیت های آنها را با هم بررسی می کنیم. 

  • مغز پسته درجه یک اکبری : این نوع پسته به صورت صد در صد طبیعی بر روی درخت خندان شده و مغز پسته آن به طور کامل رشد کرده است. 
  • مغر پسته اکبری درجه دو :  این نوع پسته غالباً از مخلوط پسته آب خندان و خندان به دست می آید. کیفیت آن متوسط و همینطور قیمت متوسطی را نیز دارا است مغز پسته آن نیز معمولا در دسته ی صادرات قرار می گیرد و به کشور های مختلف جهان صادر می شود. 
  • مغز پسته اکبری درجه سه یا آب خندان : این نوع پسته در حقیقت همان پسته سر نرسیده ی خودمان می باشد برای همین مغز پسته ی آن از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیست و با روش های مکانیکی به پسته خندان تبدیل شده است از این رو قیمت بسیار پایین تری نیز دارد. 

اما در هر صورت می‌توان گفت مغز پسته اکبری از قیمت مناسبی برخوردار است. از آنجایی که درخت های پسته اکبری جز درخت های می باشد که دیرتر پسته می دهند به همین دلیل از قیمت بالاتری بهره می برند ولی مغز پسته آن قیمت مناسب تری نسبت به خود پسته اکبری دارد به همین دلیل قدرت خرید آن برای تمام عموم فراهم است.

تولید مغز پسته در رنگ های مختلف

تولید مغز پسته در رنگ های مختلفتولید مغز پسته در رنگ های مختلف شکل می گیرد. در ادامه انواع مغز پسته هایی را نام می بریم که خریدار پسته این محصولات را بیشتر می پسندند:

  • انس پسته دهن بست ( مغز پسته آنها در انس های کوچک می باشد) 
  • پسته مکانیک خندان ( مغز پسته آن نرسیده می باشد و خود پسته با روش های مکانیکی خندان شده است) 
  • مغز پسته موشو
  • مغز پسته گندمی
  • مغز پسته سبز کال
  • و …

در طول سال وقت برداشت پسته ها از درختان حال چه در ایران یا چه در کشور های دیگر 5 تا 8 درصد پسته ها به صورت کال برداشته می شود تا مغز پسته آن سبز باشد. پسته فروش این محصول را بیشتر به صورت خلال پسته به مشتری تحویل می دهد و قیمت خلال پسته نیز مقرون به صرفه است. 

مغز پسته سبز طرفداران زیادی در قاره ی اروپا دارد چرا که طعمی فوق العاده را و مردم پسندی را دارا است. از این رو کشور های اروپا به فکر تولید مغز پسته با کیفیت خوب، شفاف افتاده اند. 

قیمت های مغز پسته سبز نیز به نوع رنگ آنها بستگی دارد یعنی هرچه رنگ آن تیره یا به اصطلاح پر رنگ تر باشد قیمت آن نیز بیشتر است. 

مغز پسته های نرسیده مغز پسته هایی می باشند که پوست پسته های آنها به صورت در بسته است و مغز پسته های آن به انس های اصلی آن نرسیده است. 

نوع دیگری نیز از مغز پسته ها وجود دارد که به آن مغز پسته دوقاب گفته می شود این نوع مغز پسته مناسب برای بستنی فروشی ها، قنادی ها و… بسیار مقرون به صرفه می باشد از این نوع پسته در تولید گز ها هم استفاده می شود. 

مغز پسته گندمی به مغز پسته ای ریز و مانند خود اسمش رنگ آن مایل به گندمی است به آن مغز پسته گندمی گفته می شود از این نوع مغز پسته بیشتر پودر شده آن استفاده می شود. 

طعم های متنوع مغز پسته

طعم های متنوع مغز پستههمانطور که در بالا دیدیم مغز های پسته گوناگونی در کشور ما وجود دارد که هر کدام از آنها طعم های متفاوت و مختص به خود را دارند اما در ایران پسته ای که طعم آن در بین مردم ما بیشتر از پسته های دیگر طرفدار دارد پسته اکبری و پسته احمد آقایی می باشد. این نوع پسته ها به خاطر این که انس های آنها بالا می باشد از محبوبیت زیادی برخوردار است. شاید تا به حال برای شما هم سوال پیش آمده باشد که انس پسته چیست؟ انس پسته در حقیقت به سایز و درشتی پسته گفته می شود. 

مغز پسته های اکبری و احمد آقایی به دلیل انس بالا، مغز پسته ای کشیده و خوش طعم جز پسته های خوشمزه می باشند. این پسته به دلیل اینع مغز های آنها از بالاترین چربی مفید بهره می برد در رده پر طرفدار ترین پسته ها بین مردم ایران و جهان قرار دارند. 

از میان انواع پسته‌ های ایران بهترین و خوشمزه‌ ترین نوع پسته، پسته احمد آقایی می‌ باشد. این رقم پسته که جزء پسته‌ های کشیده محسوب می‌ شود به دلیل داشتن بالاترین چربی مفید در مغز خود در رده خوشمزه‌ ترین پسته‌ های ایران و همچنین جهان قرار دارد.
مهم‌ترین دلیل خوشمزه گی چه خشکبار مانند پسته و یا چه در غذا ها و خوراکی های متنوع طعم و چربی آن است. 

مغز پسته های اکبری و احمد آقایی نیز به خوبی از این مورد استفاده می برند اما در هر صورت هر پسته در هر کجا از ایران طعم های خوشمزه و متفاوتی دارد. این مورد باعث شده تا مغز پسته های ایران در جهان نیز از طرفدارن خاص خودش بهره ببرد. 

راهنمای خرید مغز های پسته با کیفیت بالا

راهنمای خرید مغز های پسته با کیفیت بالامغز پسته های درجه یک مغز پسته های تازه و با کیفیت بالا می باشند برای خرید این نوع پسته ها باید به مشخصه های زیادی توجه داشته باشید. یکی از این مشخصه ها این است که توجه و دقت کافی را داشته باشید که نسبت به هزینه ای که می دهید پسته ای با کیفیت دریافت کنید.

در هنگام خرید سعی کنید از مرکز خرید پسته محصول خود را تهیه کنید. در خرید پسته از افرادی مجرب و با تجربه استفاده کنید. همچنین بازرگانی های زیادی در بازار های خشکبار وجود دارند تا علاوه بر راهنمایی های لازم به شما کمک می کنند تا بهترین نوع پسته را خریداری کنید. حتما در مواقع خرید مغز پسته از فروشنده بخواهید تا یک الی دو از مغز پسته های با کیفیت خود را برای تست کردن به شما بدهد تا از طعم و مزه ی آن مطلع شوید سپس اقدام به خرید کنید. 

پسته ها انواع متفاوتی دارند که بهتر است از آنها مطلع شوید تا انتخاب راحت تری در هنگام خرید داشته باشید :

  1. اوحدی یا فندقی
  2. کله قوچی
  3. احمد آقایی
  4. اکبری

اما مورد دیگری که نیاز به ذکر است قزوین یکی از تولید کنندگان پسته کال یا مغز سبز می باشد طعم مغز آن بسیار خوشمزه و دلنشین است و به صورت های درسته، خلالی یا لپه لپه به بازار خشکبار عرضه می شود. جهت خرید مغز پسته قزوین می توانید از فروشگاه های آنلاینی که کیفیت خوبی را بر روی سایت خود قرار می دهند و یا بازار و مراکز فروش خشکبار تهیه کنید. 

کشورهای صادر کنندگان مغز پسته

کشورهای صادر کنندگان مغز پستهایران همیشه از دیرباز یکی از قطب های تولید پسته بوده است حتی می توان گفت در چند سال گذشته در این زمینه رقیبی نداشته است اما با گذشت زمان کشور آمریکا به تازگی پا به این عرصه مهم گذاشته است و به یکی از رقیبان سرسخت ایران در این حوزه تبدیل شده است و محصولات خود را به کشور های مختلف جهان صادر می کند. 

اما خوب هست که از کشور های صادر کننده مغز پسته در جهان نیز با خبر باشید یکی از این کشور ها کشور ترکیه می باشد که مانند ایران از زمان قدیم در این عرصه فعالیت می کند.

دیگر کشوری که در این زمینه فعالیت می کند و رتبه چهارم را به دست آورد کشور چین می باشد این کشور به تازگی بازار جهانی خودش را گسترش داده و یکی از صادر کنندگان بزرگ در صادر کردن مغز پسته به شمار می رود. 

کشور دیگر که در رتبه پنجم جدول قرار دارد سوریه می باشد که توانسته با تمام تحولات اقتصادی که در کشور خود اتفاق افتاده حدود 56 هزار تن پسته تولید و بیشتر آن را به کشور های خاورمیانه صادر کند. 

فروشندگان پسته با پوست و بدون پوست در کشور

فروشندگان پسته با پوست و بدون پوست در کشورپسته جز خشکبار های پر طرفدار در بین مردم ایران می باشد و به همین دلیل فروشندگان زیادی نیز دارد که پسته را بدون پوست و با پوست با قیمت های متفاوت به فروش می رسانند.

این فروشندگان پسته ها را با قیمت خرید پسته از کشاورز که قیمتی مناسب و به صرفه می باشد خریداری کرده و آن ها را به بازار های خشکبار در کشور می رسانند. اما برخی دیگر از فروشندگان این پسته ها که به فکر گسترش و در آمد بیشتر از بازار کار خود می باشند این پسته ها را در انواع مختلف بر روی سایت های اینترنتی به فروش می گذارند. 

این فروشنده ها پسته های گوناگونی از سراسر ایران در فروشگاه های آنلاین به خریدار تحویل می دهند. برای مثال خرید اینترنتی پسته اکبری با پوست و خرید اینترنتی پسته ارزان و… 

خرید و فروش مغز پسته در ایران

خرید و فروش مغز پسته در ایراناگر شما هم قصد خرید مغز پسته های با کیفیت را دارید سعی کنید قبل از هرچیزی اموزش خرید و فروش پسته را افراد مجرب و با تجربه ببینید تا خرید بهتری داشته باشید.

خرید و فروش مغز پسته در ایران بسیار رونق دارد به این طریق که شما یه بار رفتن به بازار ها خشکبار دچار تردید می شوید که چه نوع پسته ای را تهیه کنید زیرا تمامی آنها خوشمزه و بسیار مفید هستند. 

اما با پیشرفت تکنولوژی بیشتر مردم به این فکر افتاده اند تا با استفاده مفید از این امر هم در وقت خود صرفه جویی کنند و هم کالایی با کیفیت تهیه کنند به همین دلیل امروزه بیشتر خرید و فروش پسته در ایران از طریق سایت های اینترنتی انجام می شود. 

بزرگ ترین بازار فروش مغز پسته در ایران

بزرگ ترین بازار فروش مغز پسته در ایرانتهران، پایتخت ایران، شهری زیبا و پرجمعیت که هر ساله گردشگران زیادی را به خود می پذیرد و می توان گفت مغز پسته در این شهر بیشتر از شهر های دیگر به فروش می رسد.

فروشندگان پسته ها، با رسیدن پسته خود آن ها را به تهران می آورند و به فروش می رسانند، در تهران تقریبا کاشت پسته رواج ندارد به همین دلیل پسته و مغز آن از اهمیت زیادی در بین مردم تهران برخوردار است. 

فروش پسته در تهران از زمان گذشته همیشه برای فروشندگان این محصول بازخورد خوبی داشته است به همین دلیل است که می توان گفت فروش پسته در تهران از اهمیت بالایی برخوردار است و بزرگ ترین بازار فروش پسته و مغز پسته در ایران است. 

عرضه بدون واسطه مغز پسته در ایران

عرضه بدون واسطه مغز پسته در ایرانپسته همیشه جز خشکبار های مهم در ایران بوده است به عبارتی ساده تر می توان گفت اگر پسته در آجیل نباشد به آن آجیل گفته نمی شود از این رو افراد زیادی این خشکبار مهم را هر ساله و به هر مناسبت و دلیلی تهیه می کنند.

اما گروهی از افراد سودجو در بین مردم هستند که از محبوبیت بالای پسته و مغز آن در بین مردم استفاده می برند. این افراد از برخی مردم که در زمینه خرید پسته توجه و دقت کافی را ندارند مبلغ بسیار زیادتری را دریافت می کنند اما کیفیت پایین تری را به آن ها تحویل می دهند. از این بسیاری از فروشندگان به این فکر افتاده اند تا با فروش مغز پسته و عرضه آن در بازار های خشکبار ایران به صورت مستقیم فروش محصولات خود را بالاتر ببرند چرا که قطعا کسی که کالایی با کیفیت خریداری می کنند وقتی نیاز مجدد خود به آن کالا را می بیند باز هم به سراغ آن کالا می رود. یک یدیگر از روش های عرضه بدون واسطه مغز پسته با کیفیت در سایت های اینترنتی است که روشی مطمئن و آسان برای مشتریان است.

فروش مستقیم مغز پسته در کشور

فروش مستقیم مغز پسته در کشورخرید و فروش مغز پسته در کشور بیشتر به صورت عمده بین خریدار و فروشنده صورت می گیرد. چرا که خرید مغز پسته به صورت عمده هم برای خریدار و هم برای فروشنده از سود بالاتری برخوردار است. به این صورت که میزان خرید به صورت عمده با قیمت آن کاملا عکس هم هستند، یعنی هرچقدر تعداد خرید پسته بیشتر باشد قیمت آن پایین تر خواهد بود. 

فروش مستقیم مغز پسته در ایران به دو صورت انجام می گیرد:

– فروش مستقیم و بی واسطه از طریق نمایندگی های فروش معتبر

– فروش مستقیم و بی واسطه از طریق سایت های اینترنتی فعال و خرید به صورت آنلاین

گران ترین مغز پسته رفسنجان

گران ترین مغز پسته رفسنجانگران ترین مغز پسته در بین پسته هایی که در ایران وجود دارند همیشه مغز پسته های شهر رفسنجان می باشند، از آنجایی که شرایط جوی و کاشت پسته در رفسنجان بسیار مساعد است، همیشه پسته های خوبی به بازار خشکبار عرضه می کند. اما مغز پسته ای که کیفیت بالا و قیمت بالاتری را نیز دارد، مغز پسته اکبری درجه یک است به گونه ای که این پسته همیشه جز پسته صادراتی به شمار می رود. 

پسته ها بر اساس نوع، رنگ، طعم و کیفیت دارای قیمت های متفاوتی می باشند و هرچه کیفیت آن بالاتر باشد دارای قیمتی بیشتر است.

برند های معروف تولید کننده مغز پسته در کشور

برند های معروف تولید کننده مغز پسته در کشورمعروف ترین برند در بین پسته ها پسته های اکبری و احمد آقایی است و همچنین این پسته از محبوبیت بالایی برخور دار هستند چرا که همانطور که گفته شد دارای انس های درشت، خندان و… می باشد. 

مغز پسته های اکبری به دلیل داشتن مغزی درشت و کشیده در جهان نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. اما تنها تولید کننده عمده آن در جهان فقط ایران می باشد که همین امر سبب شده تا صادر کنندگان این مغز پسته حتی در بین مردم جهان جز برند های معروف باشد. 

اما یکی از برند های معروف در کشور پسته های زرند و تواضع می باشند به گونه ای که این پسته کیفیت بسیار بالایی دارد و همینطور قیمت پسته زرند و قیمت مغز پسته تواضع نیز مناسب می باشد. 

تفاوت انواع مغز پسته در چیست؟

تفاوت انواع مغز پسته در چیست؟هر مغز پسته طعم مربوط به خودش را دارد و به همین دلیل است که هر کدام از آنها مصرف کنندگان خاص خودشان را نیز دارا هستند. اما این تفاوت از کجا نشات می گیرد؟

یکی از دلایل این تفاوت نوع رسیدگی به پسته می باشد.  قطعا اگر در هر کجای ایران سعی شود به درختان نهایت رسیدگی و نگه داری شود محصولی که به ثمر می نشیند از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود. 

انواع مغر پسته از نظر اندازه، رنگ، طعم، کیفیت و نوع دارای انواع متفاوتی می باشند که می توان به مغز پسته دهن بست، دوپوست، گندمی، مغز لپه پسته، مغز توجمع کن، مغز دندانه، مغز سبر پسته، مغز پسته کال اشاره نمود که هر کدام دارای مصارف گوناگونی است.

برای مثال کشاورزی را مد نظر بگیرید که هر ساله فقط برای درختان پسته خود عمل آبیاری را انجام می دهد اما در سویی دیگر کشاورزی برای درختان خود آبیاری، کود رسانی، کوتا کردن شاخه ها جهت رشد بهتر و… تمام کارهایی که برای رشد یک درخت مورد نیاز است را انجام دهد قطعا از کشاورزی که فقط برای درختان آبیاری می کند محصولی بهتر برداشت می کند. 

مطلب پیشنهادی

کارخانه بسته بندی پسته اکبری درجه یک

کارخانه بسته بندی پسته کرمان درجه یک دارای کیفیت مناسب می باشد که شرکت صادرات پسته خندان کرمان یکی از نمونه های پسته خود را در بسته بندی های زیبا به بازارهای جه

دیدگاهتان را بنویسید